donderdag 25 november 2010

2 verschillende kaartjes

Overdag ben ik druk met schuren, verf afkrabben en waslagen verwijderen, maar 's avonds heb ik om kaartjes te maken.
Ik heb een papier pakketje gekocht van Eline's huis. Hele mooie papiertjes zitten erin! Ik had nog een bon liggen van 20 Euro en daar kocht ik het het boek Eline's huis van. Dat is echt een aanrader als je van roze, vintage, roosjes en knutselen met stof en papier houd!!
Ik maakte dit kaartje met het papier van Eline's huis.
De achtergrond is uit een oud behangboek, het bedeltje komt uit een doosje van xenos, het kant heb ik gekregen en de knopen had ik nog.





Op het weblog van Lins zag ik dit bloemenkaartje. Zij maakte hem met een bestand voor (ik geloof) de cricut. Ik ben aan het proberen geweest om met de sillhouette studio software en inkscape een soortgelijk bestandje te maken, maar dat werd me te lastig. Dus heb ik gewoon met een liniaal en potlood zelf een malletje gemaakt. Uitgesneden door een apparaat word hij wel wat strakker, ik ben nou eenmaal niet zo goed in alles precies recht snijden :-)
Dit is hem geworden:






Zo is het kaartje helemaal geopend. Links is ruimte om wat te schrijven.



Het papier en het plaatje is van Eline's baby's.


Tot slot nog een foto van de salontafel. Gisteren had ik hem geschuurd en gebeitst. Helaas bleek dit niet genoeg. Er bleek nog een flinke waslaag op te zitten. Dus vandaag bezig geweest die te verwijderen met terpetine en een RVS pannenspons. Er kwam heel wat zwarte drab vanaf. Zwaar werk (en 4 paar huishoudhandschoenen versleten) maar hopelijk met uiteindelijk een mooi resultaat. Morgen nog even schuren en dan weer beitsen. Daar heb ik antiekbeits van Ikea voor.

Zo was ie

Zo is ie nu. Bij de lichte plekken is hij al aan het opdrogen. Hij is nu helemaal blank.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten