dinsdag 5 april 2011

Voorjaarsstukjes

Afgelopen zaterdag was het bijna zomers!  Ik heb 's morgens een bosje tulpen en een bosje gerbera's gekocht en ben daar 's middags heerlijk buiten mee aan de slag gegaan.
Er moest een aardigheidje voor de buren komen, want daar gingen we 's avonds op visite.
Dit is 'm geworden:

De basis is een krans van oase en daarom heen lange takken van de hedera. Hier en daar wat losse blaadjes in gestoken om het geheel goed opgevuld te krijgen.
Verder bolletjes met blauwe druifjes in de oase gestoken en de tulpen erbij.
In een eierschaal past precies een waxinelichtje. De nestjes met eieren komen van action.

Met de gerbera's maakte ik een krans met kleine uitgelopen takjes van de buxus.
Hier ook als basis een oasekrans.

Mooi he, de zacht roze gerbera's en het jonge groen!

De overgebleven tulpen en gerbera's heb ik verdeeld over een paar kleine glaasjes:




Bedankt voor het kijken, en ook voor de leuke reacties steeds!!

6 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi !! Wat leuk die eierdoppen met theelichtje .

    fijne dag ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan. Ik vind gerbera's echt zo ontzettend mooi. Kun je me blijer mee maken als met rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh karlina wat mooi!!!ik heb altijd wel buxus in de tuin dus ik hoef alleen maar bloemen te kopen en een krans van oase ik ga stiekem ook zo iets maken, die druifjes steekt dat makkelijk?


    ps;ik heb intussen een kleedje bij m,n schoonmoeder vandaan ,zij is nu in de verzorging en doet er niets meer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Karlina,
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit zeg!
    Ik was blij verrast toen ik een kaart van jouw kreeg, ontzettend mooi en wat zit hier veel werk in zeg, wat een gepriegel!!
    Mijn complimenten met je prachtige blog en al het moois wat je maakt!!
    Hartelijke groetjes van Gerda Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Karlina,

    Wat mooi! Zo vrolijk met die zachte kleurtjes. Echt lente!!

    Fijne woensdag, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen