vrijdag 7 januari 2011

Gerestylde lamp

Een tijdje terug kocht ik in een kringloop winkel een glanzende bruine lamp met een verschoten beige kap. Het model van beide sprak mij aan.
Ik heb hem ingesmeerd met afbijt middel en voorzichtig de glanzende laag eraf gekrabt met een verfafkrabber. Vervolgens goed geschuurd.

De stof van de kap voorzichtig verwijderd. Ik had geluk, vaak is de stof helemaal op de basiskap geplakt, maar bij deze zat de stof alleen om de ring heen geplakt. Dus ik hield een hele mooie basiskap over!

De oude stof als mal voor de nieuwe stof gebruikt. En deze verstevigd met vlieseline.
En met behulp van een tornmesje de stof netjes om de ring geplakt (met textiellijm).





De poot heb ik met witte krijtverf geschilderd. De krijtverf had ik nog niet eerder gebruikt. Ik vind het erg mooie verf. Het geeft een beetje een fluweelachtig laagje die supermat is.

En dit is het uiteindelijke resultaat:



 Ik ben er echt heel dik tevreden mee, echt een aanwinst voor in de woonkamer! En dat voor nog geen tientje!!

6 opmerkingen:

  1. Mooi gelukt hoor !!
    Ik vond de voet ook al prachtig toen hij alleen nog maar geschuurt was......

    fijn weekend ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaw, je lamp is prachtig, ik vond de voet ook al mooi vintage toen hij opgeschuurd was. Echt knap gedaan!

    Over je vraagje, als ik mijn digi net gedrukt heb, strooi ik er meteen embossingpoeder clear over en emboss de inkt met mijn heattool. Als je net geprint hebt, lijkt de inkt droog maar dat is niet zo, door te embossen leg je er een mooi laagje over en je inkt loopt niet meer uit. Dit is ook handig als je wil distressen want anders loopt de inkt zowiezo uit. Als je nog vraagjes hebt, laat je je maar horen ;-) Veel plezier ermee ;-)

    Groetjes,

    Lins x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat heb je leuk gedaan.
    Ik ga je volgen, vind dat je een leuyk blog hebt.

    marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo hé wat heb jij een leuke lamp.
    groet stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Karlina,

    boven een broodrooster gaat ook ;-) Zo deed ik het vroeger, 't is het proberen waard he. Ik heb wel ultrafijn embossingpoeder gekocht, da's mooier om de fijne lijntjes te embossen.

    Groetjes,

    Lins x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een metamorfose.
    Geweldig. Knap dat je dat kunt.Hij is schitterend geworden.Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen