maandag 2 april 2012

Labeldoekjes

Voor een pasgeboren neefje en dochtertje van een collega heb ik een labeldoekje gemaakt. Op het blog van Miek (super leuk blog, veel naai en recycle inspiratie!) leerde ik hoe je letters op stof kunt naaien. Dus dat heb ik meteen uitgeprobeerd.
Ik heb heel wat restjes stof  en lintjes liggen die zich goed lenen voor zo'n labeldoekje. Leuk om te doen en zo klaar!
De andere kant:
Hier heb ik een J op genaaid. Dat vastnaaien viel niet mee met de naaimachine. Uiteindlelijk heb ik het maar met de hand gedaan. Maar dat resultaat viel me ook wat tegen.



Dan de meisjes variant:
                                          De andere kant:


Ik heb een plastic zakje aan de binnenkant gedaan zodat het doekje leuk knispert.

5 opmerkingen:

  1. Dat gaan ze prachtig vinden en heel mooi gemaakt ook!
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie doekjes zeg, dat valt denk wel in goed aarde. Ik vind de meisjes variant het mooist.

    Even over de kleurplaat uitprinten. Het werkt het allerfijnst wanneer je en Inkjet printer hebt. Die heb ik ook niet, maar meestal print ik er een heel stel tegelijk uit en laat ze zeker een week liggen, dan kan de inkt goed in het papier trekken. Wil je ze toch gelijk gebruiken, dan kan je ook de fohn(of heattool) erop zetten.

    Fijn dat het haken gelukt is.

    Als je vragen hebt je komt maar.

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vroeg me af wat labeldoekjes waren...zijn dat 'tutdoekjes'?
    Of 'ontdek doekjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Karlina,

    Wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt, welkom! Jouw blog is ook erg leuk en inspirerend! Grappig, ik vraag me eigenlijk ook af waar zo´n labeldoekje voor is?

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Karlina
    Wat leuk dat je cadeautje voor Jiska ook op je blog staat. Zoals ik al krabbelde was ik erg verrast en blij ermee. Leuk dat je zoveel plezier beleeft aan het maken ervan! Wij vroegen ons al af wat er in het doekje zat...maar het is gewoon een plastic zakje. (kan ik het dan wel wassen?) Zodra Jiska wat kan vastpakken zal ik het in de box leggen, zodat ze er mee kan spelen.
    Groetjes Colinde

    BeantwoordenVerwijderen