dinsdag 4 oktober 2011

Bolero vestje (en vouwgordijn)

Het is alweer even geleden dat ik een creatief werkje van mijn hand liet zien. Dat komt een beetje door het mooie weer, maar vooral omdat ik de laaste weken bezig geweest ben met het maken van 2 vouwgordijnen voor het achterraam.
100% tevreden ben ik er niet mee, het hangt niet helemaal recht. Ook moeten er eigenlijk wat meer touwtjes bij aan de achterkant, want zoals je kunt zien 'trekt' het nogal. Maar dat komt later wel...
Als bij mij iets af is is het ook af en heb ik geen zin meer om nog allerlei aanpassingen te doen.
Toen het vouwgordijn af was ben ik begonnen met een winterjas. Maar door het mooie weer had ik geen zin meer om daar mee verder te gaan. Dus als 'tussendoortje' ben ik eerst aan een bolerovestje begonnen voor mijn 2 jarig nichtje. Dat was lekker snel klaar, met een erg leuk resultaat.
Gewoon gemaakt van een restje stof wat ik over had van een jurkje voor mijzelf. Dat is leuk, toch!?

Dit is de kleine meid, even kater Hannes aaien!



En een kleurplaat maken voor ome Laurens:

Toen mijn man Laurens afgelopen zaterdag jarig was wilde ik het vestje meteen meegeven aan mijn zus en ik had vergeten het even op de foto te zetten, dus deed ik dat nog even gauw. Als Marlize het vestje aan hebt komt er nog wel een foto. Dan ook met het bijpassende rokje wat ik heb gemaakt, want die is nu nog niet helemaal klaar...
En dan, weer gauw verder met mn winterjas, want volgens mij heb ik die zo onderhand nodig...

4 opmerkingen:

  1. Hey Karlina,

    waaw...jij kan er wat van, zo'n naaitalent. Da's helemaal niet gemakkelijk zo'n vouwgordijnen, zeker niet over zo'n lengte. Dat bolero'tje is echt heel mooi, je nichtje zal er prachtig mee staan!

    Groetjes,

    Lins x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOohh wat een super leuk vestje..erg mooi met die roezeltje en het roze erbij..
    En het WAS inderdaad geen weer om jassen te naaien, nu kun je de draad weer oppakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat vestje!!

    Ik keek hier al een paar keer, maar nee, jij zat in de zon !!! Hihihi!

    Knap hoor, je rolgordijn!

    Dat vestje heb ik ook nog in planning, voor kleindochter Lara-Lynn. Het patroontje staat in een Ottobre!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd nog met je man heel hip vestje hoor en het doorhangen van je gordijn valt best mee hoor gewoon op andere vouwgordijnen....gluren dus en je ziet zo gek heb je het niet gedaan.
    Ik heb er een klein gaatje bij mij ingebrand hihih en heb ik ook nooit veranderd..pffff!
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen